ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Α΄ & Β΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Με τον Σπορίκο και τον Φουντούκο
(ΑΡ) ΑΝΑΛΥΣΗ ΑΡΙΘΜΩΝ ΚΑΙ ΠΡΑΞΕΙΣ
(Σ&Π) ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ
Στην επιφάνεια εργασίας έχουμε έξι ζάρια σε έξι διαφορετικά χρώματα και στην κεφαλίδα τις επιλογές: "Κλώνοι": Για να κλωνοποιήσουμε ένα ζάρι, πρέπει προηγουμένως να το επιλέξουμε με κλικ πάνω του. Στη συνέχεια επιλέγουμε τη θέση των κλώνων, κάνοντας ισάριθμα κλικ στα βέλη δεξιά ή αριστερά του αρχικού ζαριού. "- Zoom +": Αλλάζουμε το μέγεθος όλων των ζαριών μαζί. "Επαναφορά": Επαναφέρουμε όλα τα ζάρια στην αρχική τους θέση. "Γύρισμα": Γυρίζουμε πλευρά το επιλεγμένο ζάρι. "Γύρισμα όλα": Γυρίζουμε τις επιφάνειες όλων των ζαριών μαζί. "Διαγραφή": Διαγράφουμε το επιλεγμένο ζάρι. "Χρώματα": Αλλάζουμε χρώμα ατο επιλεγμένο ζάρι.
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
(Αρ) Να αναπαραστήσουμε και να αναλύσουμε αριθμούς και αριθμητικές πράξεις με ποσότητες κουκκίδων ζαριών.
(Σ&Π) Να οργανώσουμε παιχνίδια τύχης με ζάρια και να καταγράψουμε τη συχνότητα εμφάνισης των αριθμητικών ποσοτήτων.
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ: Προσθετική ανάλυση του 7
Αξιοποιούμε την ιδιότητα του 6πλευρου ζαριού, στο οποίο, το άθροισμα των κουκκίδων των απέναντι πλευρών του είναι7.
1. Σέρνουμε με το ποντίκι μας και τοποθετούμε τις επιφάνειες ζαριών ανά δύο, σχηματίζοντας το άθροισμα 7 κουκκίδων, δηλ. 6+1, 5+2 και 4+3.
2. Διερευνούμε τα αθροίσματα των απέναντι πλευρών σε πραγματικά εξάπλευρα ζάρια, για να διαπιστώσουμε, αν συμφωνούν με τα αθροίσματά μας.
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΤΥΧΗΣ
Σέρνουμε με το ποντίκι μας στην επιφάνεια εργασίας όλα τα ζάρια από το 1 μέχρι και το 6. Πατάμε Zoom + για να τα μεγεθύνουμε.
- Πόσες φορές θα φέρουμε το εξάρι με τρία γυρίσματα σε όλα;
Όλοι οι παίχτες κάνουμε από μία πρόβλεψη και πατάμε το κουμπί "Γύρισμα όλα", καταγράφοντας τα εξάρια. Κερδίζει όποιος πρόβλεψε πιο κοντά στο αποτέλεσμα.