ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Α΄ & Β΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Με τον Σπορίκο και τον Φουντούκο
(ΑΡ) ΑΡΙΘΜΟΜΗΧΑΝΗ ΤΕΣΣΑΡΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ
1. Η αριθμομηχανή περιέχει:
- Πάνω την οθόνη της πράξης και του αποτελέσματος.
- Τα 10 ψηφία (0-9) και τα σύμβολα των τεσσάρων πράξεων.
- Το πλήκτρο το ίσον (=) και του καθαρισμού (C).
2. Λειτουργία της αριθμομηχανής
- Με κλικ στα ψηφία ορίζουμε τους αριθμούς της πράξης.
- Με κλικ στα σύμβολα πράξεων ορίζουμε την αριθμητική πράξη.
- Με κλικ στο σύμβολο ίσον εμφανίζουμε το αποτέλεσμα.
- Με κλικ στο C καθαρίζουμε την οθόνη.
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
- Να εξοικειωθούμε με τη χρήση της αριθμομηχανής.
- Να επαληθεύσουμε νοερούς αριθμητικούς υπολογισμούς.
- Να εξασκηθούμε στις αριθμητικές πράξεις.
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΕΠΑΛΗΘΕΣΥΗΣ ΝΟΕΡΟΥ ΑΘΡΟΙΣΜΑΤΟΣ (14 + 12 = 26)
- Πληκτρολογούμε το άθροισμα 14 + 12 και ενθαρρύνουμε τα παιδιά να το υπολογίσουν νοερά με τη δική τους στρατηγική υπολογισμού.
- Ρωτάμε για το αποτέλεσμα που βρήκαν και τον τρόπο που το υπολόγισαν, για να το επαληθεύσουμε στην αριθμομηχανή.
- Επαληθεύουμε το άθροισμα, υπολογίζοντας δεκάδες και μονάδες χωριστά στη σειρά, (10+10)+(4+2)= 26.