ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Α΄ & Β΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Με τον Σπορίκο και τον Φουντούκο
(ΑΡ) ΚΛΑΣΜΑΤΙΚΑ ΜΕΡΗ ΕΠΙΦΑΝΕΙΩΝ
* Στην επιφάνεια εργασίας έχουμε τρεις επιλογές: την πίτσα, τον κύκλο και το τετράγωνο. Η ενεργή επιλογή είναι πράσινη. Εξ ορισμού βλέπουμε την πίτσα.
* Ο κλασματικός αριθμός διαμορφώνεται ανάλογα με τις επιλογές μας. Με τα βελάκια του "Παρονομαστή" επιλέγουμε σε πόσα μέρη θέλουμε να χωρίσουμε την επιλεγμένη επιφάνεια. Με κλικ πάνω στα κλασματικά μέρη της επιλεγμένης επιφάνειας, αυξάνουμε ή μειώνουμε αυτόματα τον αριθμητή του κλάσματος.
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
- Να αναγνωρίσουμε, να γράψουμε και να διαβάσουμε κλασματικούς αριθμούς με τη βοήθεια εικονικών αναπαραστάσεων συνεχών μεγεθών.
- Να κατανοήσουμε ότι ο παρονομαστής ενός κλάσματος δείχνει σε πόσα ίσα μέρη χωρίσαμε π.χ. μία κυκλική επιφάνεια.
- Να κατανοήσουμε ότι ο αριθμητής δείχνει πόσα από τα ίσα μέρη παίρνουμε.
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
1. Επιλέγουμε π.χ. την πίτσα και από τον "Παρονομαστή" ορίζουμε σε πόσα μέρη θέλουμε να τη χωρίσουμε π.χ. επιλέγουμε το 4 κι έχουμε την κλασματική μονάδα 1/4.
- Σε πόσα ίσα μέρη χωρίσαμε την πίτσα; (4)
- Πόσα μέρη πήραμε; (Ένα από τα τέσσερα ή το ένα τέταρτο της πίτσας.)
2. Κάνουμε κλικ πάνω στο δεύτερο κομμάτι της πίτσας και ο κλασματικός αριθμός αλλάζει σε 2/4.
- Σε πόσα μέρη χωρίσαμε την πίτσα; (4)
- Πόσα πήραμε; (Δύο από τα τέσσερα, τα μισά, τα δύο τέταρτα.)
3. Συνεχίζουμε, αυξάνοντας τον αριθμητή σε 3 και 4 και στη συνέχεια μειώνοντας σε 3, 2, και 1. Αναλύουμε και διαβάζουμε τους κλασματικούς αριθμούς που προκύπτουν.